‘Het voelt als een cadeautje’

Sandra is een ‘echt Ahold-dier’: zij begon bij de supermarkttak van het concern en maakte in 2008 de overstap naar Etos. “Ik wilde meer met de klant zelf bezig zijn, ik wilde die meer persoonlijke aandacht geven. Het sjansen en dansen met de klant vind ik werelds! En dat kun je bij Etos nu eenmaal beter dan bij Albert Heijn. Ik heb in korte tijd mijn drogistendiploma gehaald en ben begonnen als winkelmanager in Groenlo, daarna in Zutphen. En dan nu in een gloednieuwe winkel: dat voelt wel als een heel mooi cadeautje dat je krijgt.”

NIEUWSTE CONCEPTEN

De Etos in Hart van Zuid vormt een tweede pilotwinkel voor nieuwste inzichten van Etos. “Wat ze hebben geleerd van de eerste pilotstore in Waddinxveen wordt hier toegepast. We hebben hier de nieuwste concepten in beauty en gezondheid, en zelf vind ik de make up mooi: niet in bakken maar mooi tegen de wand.” Sandra stuurt een team van vijf medewerkers aan. “Niet alleen het werk doen we samen als team, je bent ook samen voor de sfeer in de winkel. Dat voelt de klant haarfijn aan. Daarom dat we de opening gezamenlijk hebben verricht: we knipten met zes scharen het lint door!”

EXTRA AANDACHT

De Etos bevindt zich in het nieuwe winkelcentrum Hart van Zuid dat met oog voor de historie van de locatie is gebouwd. “Een prettige winkelomgeving die gloednieuw uit de grond is gestampt”, zo beschrijft Sandra Hart van Zuid het. “Hoewel een aantal winkels nog niet open is, zie je dat de mensen de gang naar het winkelcentrum al gevonden hebben. Alleen moeten we nog goed benadrukken dat wij er ook zijn, want een Etos zijn ze hier niet gewend. Vandaar dat we extra aandacht besteden aan communicatie en promoties. Zeventien weken lang hebben we scherpe kortingsacties en leuke activiteiten.”