Dit jaar viert de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) haar 75-jarig bestaan. “Sinds 1950 zetten wij ons in voor een sterke, innovatieve en verantwoorde cosmeticasector. Dit bijzondere jubileum viert de NCV met genodigden op dinsdag 1 juli.
“Sinds onze oprichting in 1950 zetten wij ons in voor een gezonde, innovatieve en verantwoorde cosmeticasector”, zegt het persbericht. “Wat begon als een samenwerking tussen enkele pioniers in de branche, is uitgegroeid tot een krachtige vereniging die het gezamenlijke belang van haar leden vertegenwoordigt. Dankzij onze leden en partners hebben we kunnen bouwen aan een sterke sector die met vertrouwen de toekomst tegemoet treedt.
75 jaar NCV is niet alleen een terugblik op een rijke geschiedenis, maar ook een moment om vooruit te kijken. Tijdens de jubileumbijeenkomst staan we stil bij belangrijke mijlpalen, delen we verhalen van toen en nu, en brengen we relaties uit de hele branche samen in een inspirerende en feestelijke setting.
Gastsprekers
Gastsprekers tijdens de dag zijn John Chave en Ariane van Mancius. Chave is directeur-generaal van Cosmetics Europe en een invloedrijke stem binnen de Europese cosmeticasector. Met een achtergrond in gezondheidsbeleid en Europees recht en ervaring in Brussel en Londen, speelt hij een sleutelrol in de dialoog tussen industrie, beleidsmakers en maatschappelijke organisaties. Hij zet zich in voor een toekomstbestendige sector waarin innovatie, duurzaamheid en consumentenveiligheid hand in hand gaan. Onder zijn leiding streeft Cosmetics Europe naar evenwichtige regelgeving die zowel concurrentiekracht als verantwoordelijkheid bevordert.
Ariane van Mancius is een toonaangevende expert op het gebied van verpakkingsdesign, branding en duurzaamheid binnen de food- en cosmeticasector. Als oprichter van het bureau Now New Next helpt ze merken om toekomstbestendige en onderscheidende verpakkingsstrategieën te ontwikkelen, met een scherp oog voor trends en veranderend consumentengedrag. Daarnaast heeft ze veel kennis van het consumentengedrag van Gen Z en weet ze hoe merken zich via platforms als TikTok effectief kunnen profileren.
Afsluitend zal het cabaretduo Rob Urgert en Joep van Deudekom wetenschap en humor op een slimme manier combineren in hun interactieve show.
Aanwezigheid is op uitnodiging.